Sunday 4 November 2012

HUTANG NEGARA: Rakyat DIMANIPULASI dengan numbor oleh Pembangkang.


HUTANG NEGARA: Rakyat DIMANIPULASI dengan numbor oleh Pembangkang.

Kedudukan HUTANG NEGARA pada masa ini adalah seperti berikut:-

Hutang Luar Negara = RM17.6 billion = 3.5% 
Hutang Dalam Negara = RM484.8 billion = 96.5% 
Jumlah Hutang Negara = RM502.4 billion = 100 % = 53.7% dari KDNK dan antara peratusan hutang negara ini berbanding KDNK adalah antara yang terendah di dunia. 

Sejak tahun 1980-an Malaysia menanggung jumlah beban hutang negara. HUTANG LUAR NEGARA ADALAH PERATUSAN KECIL dalam jumlah hutang negara. Namun negara tetap mengalami pertumbuhan ekonomi yang baik dan berkembang. Jumlah hutang negara adalah 53.7% dari KDNK, ANTARA SATU KEDUDUKAN PERATUSAN YANG TERRENDAH DI DUNIA. 

MENGAPA pula Malaysia harus bankrupt pada tahun2012-2013 ini? 

Pada tahun 90an hutang negara melebihi 75% dari KDNK, bangkrapkah Malaysia waktu itu? Berbanding hutang negara Jepun melebihi 200% dari KDNK, bangkrapkah Jepun? Hutang negara UK melebihi 158% dari KDNK,bangkrapkah UK? Hutang negara Singapura 98% dari KDNK,bangkrapkah Singapura? 

MALAYSIA ADALAH ANTARA NEGARA YANG MEMPUNYAI HUTANG NEGARA YANG TERURUS DENGAN BAIK DAN CONSISTENT SEJAK BERPULUH TAHUN YANG LALU DAN DIIKTIRAF DUNIA. Kenapa pembangkang membohongi Rakyat Malaysia dengan memanipulasi fact and figure seolah-olah Malaysia akan Bankrupt sedangkan ekonomi Malaysia mengalami pertumbuhan yang baik tatkala negara maju seperti Amerika mengalami Krisis ekonomi. 

Tandanya, Malaysia mengalami kemakmoran yang berterusan sehingga kini.. Mahukah kita menggadai kemakmuran ini semata-mata kerana penipuan dan manipulasi?

Ingatkah anda bahawa Malaysia mengalami kris ekonomi 1997-1998 disebabkan oleh perbuatan penyangak mata wang George Soros, rakan rapat Anwar Ibrahim?

No comments:

Post a Comment

Be ethical please

Sahih International

And let there be [arising] from you a nation inviting to [all that is] good, enjoining what is right and forbidding what is wrong, and those will be the successful.

Malay

Dan hendaklah ada di antara kamu satu puak yang menyeru (berdakwah) kepada kebajikan (mengembangkan Islam), dan menyuruh berbuat segala perkara yang baik, serta melarang daripada segala yang salah (buruk dan keji). Dan mereka yang bersifat demikian ialah orang-orang yang berjaya.

(Surat Ali-Imran 3:104)

Wahai orang-orang yang beriman! Janganlah kamu mengambil orang-orang yang bukan dari kalangan kamu menjadi "orang dalam" (yang dipercayai). Mereka tidak akan berhenti-henti berusaha mendatangkan bencana kepada kamu. Mereka sukakan apa yang menyusahkan kamu. Telahpun nyata (tanda) kebencian mereka pada pertuturan mulutnya, dan apa yang disembunyikan oleh hati mereka lebih besar lagi. Sesungguhnya telah kami jelaskan kepada kamu keterangan-keterangan itu jika kamu (mahu) memahaminya.

Awaslah! Kamu ini adalah orang-orang (yang melanggar larangan), kamu sahajalah yang suka (dan percayakan mereka, sedang mereka tidak suka kepada kamu. kamu juga beriman kepada segala Kitab Allah (sedang mereka tidak beriman kepada Al-Quran). Dan apabila mereka bertemu dengan kamu mereka berkata: "Kami beriman", tetapi apabila mereka berkumpul sesama sendiri, mereka menggigit hujung jari kerana geram marah (kepada kamu), katakanlah (wahai Muhammad): "Matilah kamu dengan kemarahan kamu itu". Sesungguhnya Allah sentiasa mengetahui akan segala (isi hati) yang ada di dalam dada.

(Surat Ali Imran 3:118-119)

Tak Popular takpe