Wednesday 5 September 2012

Insiden Pergaduhan Di Ibu Pejabat PKR 5 September, 2012

Mereka melaungkan "Hidup Rakyat, Hancur Peliwat, Hancur PKR"
Demonstrasi ini membawa kepada satu pergaduhan yang telah tercetus di antara dua kumpulan kira-kira pukul 12 tengah hari tadi di hadapan Ibu Pejabat Parti Keadilan Rakyat (PKR). Pergaduhan tercetus apabila kedua-dua kumpulan,Barisan Bersatu Nambikkie dan PKR cuba menimbulkan provokasi di antara satu sama lain. Insiden tersebut dapat dileraikan 10 minit kemudian dengan bantuan 30 anggota polis. Seramai 30 orang ahli Barisan Bersatu Nambikkie dan 50 orang ahli PKR terlibat dalam pergaduhan tersebut.

Mereka menuntut supaya Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim menuntut maaf kerana menjadi penggalak kepada pengebaran Bendera yang disebut Sang Saka Malaya (walaupun bendera itu tidak pernah menjadi pilihan rakyat sejak sejak zaman penentangan penjajah dahulu).

Mereka juga menyatakan bahawa mereka akan terus berdemo ke Parliment bagi menyuarakan ketidak puasan hati mereka terhadap tindakan Anwar Ibrahim.

BARU SEDIKIT ORANG DEMO PKR SUDAH BAWA GADUH.... Bila mereka sedar tentang demo besar-besaran yg mereka buat seperti Bersih 1,2, dan 3 dan Demo Anti Lynas serta Janji Demokrasi pada 30 Sept 2012.

JANGAN BILANG "SALAH UMNO LAGI ATAU SALAH NAJIB ATAU SALAH ROSMAH"

2 comments:

  1. Memijak gambar, menghina bendera sendiri, mengutuk negara sendiri dan seterusnya menayang ponggong di dalam konsert dan di dalam demonstrasi adalah lanjutan dari budaya biadab yang terus dipupuk dan dibaja oleh pemimpin pembangkang. Rakyat kononnya diseru mereka agar 'mengekspresi' diri tetapi apa yang diekspresikan ternyata hanyalah kemarahan, kebencian, dendam yang tidak berasas dan tidak berkesudahan akibat terpengaruh dengan momokan pembangkang.

    ReplyDelete
  2. From Junaiddy Mohd Nazry:
    Menurut sumber dri rakan sya di selangor..peserta emo ini dilakukan oleh pengikut anuar suatu ketika dahulu.. Mereka sanggup buat apa sja kerana terpengaruh dgn dakyah oANUAR.. Lebih2 lagi mereka di hidangkan dgn janji 16 september.... Mereka kecewa kerana JANJI YG TDK BERKESUDAHAN....

    ReplyDelete

Be ethical please

Sahih International

And let there be [arising] from you a nation inviting to [all that is] good, enjoining what is right and forbidding what is wrong, and those will be the successful.

Malay

Dan hendaklah ada di antara kamu satu puak yang menyeru (berdakwah) kepada kebajikan (mengembangkan Islam), dan menyuruh berbuat segala perkara yang baik, serta melarang daripada segala yang salah (buruk dan keji). Dan mereka yang bersifat demikian ialah orang-orang yang berjaya.

(Surat Ali-Imran 3:104)

Wahai orang-orang yang beriman! Janganlah kamu mengambil orang-orang yang bukan dari kalangan kamu menjadi "orang dalam" (yang dipercayai). Mereka tidak akan berhenti-henti berusaha mendatangkan bencana kepada kamu. Mereka sukakan apa yang menyusahkan kamu. Telahpun nyata (tanda) kebencian mereka pada pertuturan mulutnya, dan apa yang disembunyikan oleh hati mereka lebih besar lagi. Sesungguhnya telah kami jelaskan kepada kamu keterangan-keterangan itu jika kamu (mahu) memahaminya.

Awaslah! Kamu ini adalah orang-orang (yang melanggar larangan), kamu sahajalah yang suka (dan percayakan mereka, sedang mereka tidak suka kepada kamu. kamu juga beriman kepada segala Kitab Allah (sedang mereka tidak beriman kepada Al-Quran). Dan apabila mereka bertemu dengan kamu mereka berkata: "Kami beriman", tetapi apabila mereka berkumpul sesama sendiri, mereka menggigit hujung jari kerana geram marah (kepada kamu), katakanlah (wahai Muhammad): "Matilah kamu dengan kemarahan kamu itu". Sesungguhnya Allah sentiasa mengetahui akan segala (isi hati) yang ada di dalam dada.

(Surat Ali Imran 3:118-119)

Tak Popular takpe