Tuesday 16 October 2012

RAPID PENGERANG.

DEMONSTRASI MENENTANG RAPID PENGERANG pada 30 Sept 3012.

Kata Sallahuddin Ayob yang mengetuai Demonstrasi menghalang Rapid Pengerang: ... STOP Rapid Pengerang! dan kekalkan Pengerang Lestari (cantiknya pilih perkataan).

Kata Anwar: Saya tak bantah projek Rapid Pengerang tapi beberapa isu kena diselesaikan dahulu seperti EIA HARUS DIBENTANGKAN KEPADA RAKYAT. 

Tiba-tiba Sallhuddin Ayob tukar TAJUK dan koner baring... dia pun bilang dia juga  tidak menentang Rapid Pengerang dengan TIBA TIBA.

Chua Jui Meng Kata: Jika PR menang Rapid Pengerang akan dibatalkan.

Orang Singapore yang membeli tanah di kawasan yang terlibat dengan projek Rapid Pengerang di atas nama PROXY atau Nominee kata: TOLONGLAH, PLEASE... PEMBANGKANG KENA terus HALANG 100% KALO TIDAK DUIT KAMI HANGUSSSS!. Lagipun nanti Johor akan maju dan rakyat Johor makmur, maka kami tak ada lagi peluang lagi beli harta dan tanah mereka!!!

NILAILAH SENDIRI penyataan di atas....

3 comments:

  1. U r rite Rima Salmah Hamir. PAS & PKR flip flop kerana ada kaitan dengan isu Royalti Minyak yg di tuntut Kerajaan Kelantan yg mahukan minyak & gas di daratkan d Tumpat, projek yg ingin di majukan oleh Kerajaan PAS dgn nilai RM2B. Dia mahu sebahagian dari projek yg ingin di majukan d Pengerang d alihkan ke Tumpat jugak. Jd dah nampak tiada persefahaman terutamanya bila Tengku Razelegh sendiri mgakui mana2 telaga minyak yg di temui melebihi 2km dari pesisir pantai negeri menjadi milik kerajaan pusat. Yg beriya2 benar menentangnya adalah DAP kerana maklumlah mereka ni adik kpd PAP. Memang benar ramai rakyat Singapura memiliki tanah2 sekitar Pengerang hingga ke Sungai Rengit. Peniaga2 berbangsa Cina di sini yg kaya raya ada yg terlibat dgn perniagaan2 penyeludupan juga. Dari segi strategik keselamatan, bayangkan Pengkalan TLDM yg berdekatan di kelilingi tanah2 milik warga Singapura. Apatah lagi bila Batu Putih milik Kerajaan Johor Darul Takzim, ICJ berikan kedaulatannya kpd Singapura. Jadi pembangunan di sini mengancam Singapura sendiri kerana selama ini, Singapura menjadi pusat simpanan minyak/gas terbesar di Asia Tenggara. Kelebihan Singapura berbanding Malaysia kian tipis

    ReplyDelete
  2. RAPID PENGERANG-“Ia mampu menghasilkan kapasiti pengeluaran sehingga 300,000 tong sehari penapisan minyak mentah untuk menghasilkan produk petroleum seperti petrol, bahan bakar jet dan diesel,” ..Great project.. no wonder the enemies are working so extra hard to STOP it...

    ReplyDelete
  3. Chua Jui Meng: I still say no to Rapid in Pengerang http://chuajuimeng123.blogspot.com/2012/10/i-still-say-no-to-rapid-in-pengerang.html?spref=tw …

    ReplyDelete

Be ethical please

Sahih International

And let there be [arising] from you a nation inviting to [all that is] good, enjoining what is right and forbidding what is wrong, and those will be the successful.

Malay

Dan hendaklah ada di antara kamu satu puak yang menyeru (berdakwah) kepada kebajikan (mengembangkan Islam), dan menyuruh berbuat segala perkara yang baik, serta melarang daripada segala yang salah (buruk dan keji). Dan mereka yang bersifat demikian ialah orang-orang yang berjaya.

(Surat Ali-Imran 3:104)

Wahai orang-orang yang beriman! Janganlah kamu mengambil orang-orang yang bukan dari kalangan kamu menjadi "orang dalam" (yang dipercayai). Mereka tidak akan berhenti-henti berusaha mendatangkan bencana kepada kamu. Mereka sukakan apa yang menyusahkan kamu. Telahpun nyata (tanda) kebencian mereka pada pertuturan mulutnya, dan apa yang disembunyikan oleh hati mereka lebih besar lagi. Sesungguhnya telah kami jelaskan kepada kamu keterangan-keterangan itu jika kamu (mahu) memahaminya.

Awaslah! Kamu ini adalah orang-orang (yang melanggar larangan), kamu sahajalah yang suka (dan percayakan mereka, sedang mereka tidak suka kepada kamu. kamu juga beriman kepada segala Kitab Allah (sedang mereka tidak beriman kepada Al-Quran). Dan apabila mereka bertemu dengan kamu mereka berkata: "Kami beriman", tetapi apabila mereka berkumpul sesama sendiri, mereka menggigit hujung jari kerana geram marah (kepada kamu), katakanlah (wahai Muhammad): "Matilah kamu dengan kemarahan kamu itu". Sesungguhnya Allah sentiasa mengetahui akan segala (isi hati) yang ada di dalam dada.

(Surat Ali Imran 3:118-119)

Tak Popular takpe